13 Temmuz 2011 Çarşamba

İstanbul'un Fethi 1453 / Constantinople 1453















































Hikaye: 
52 gün süren kuşatmanın ardından Osmanlı tarafında kuşatmaya devam etmek veya kaldırmak konusunda tartışmalar başlar. Sonunda son bir saldırı için karar verilir. 52. günü 53'e bağlayan gece genel taarruz yapılır. 
Savaş son şiddetiyle sürerken savunma kuvvetleri komutanı Justiniai yaralanır ve adamlarına tedavi için kendisini şehire taşımalarını emreder. Şehre giren kapının anahtarını istemek üzere kendisine gelen adamlardan durumu öğrenen İmparator Konstantin, Justiniani'den biraz daha dayanmasını ister. Justiniani yarasını tedavi ettirdikten sonra geri döneceğine söz verir ve adamları tarafından şehre taşınır. Komutanlarının gittiğini gören İtalyan askerler savaşı bırakıp onun peşinden giderler. İmparatorun tüm çabalarına rağmen kısa süre içinde şehir savunması tamamen Romalılar'ın (Bizanslılar) üstüne kalır. Bunu farkeden II.Mehmet saldırıyı güçlendirir ve savunma yavaş yavaş çöker. 

Dioramamız Topkapı civarında gerçekleşen bu olayı, Justiniani'nin adamları tarafından şehre taşınması ve savunmanın çökmeye başlamasının hemen öncesini canlandırıyor. 
Boyutları: 81cm x 195cm. Gerçek surların 90 metrelik bir bölümünü kapsıyor. 300'den fazla figür kullanıldı.

21 yorum:

  1. Figürleri kesip biçtiğin dönemde acaba ne çıkacak diye düşünüyordum. Harika birşey çıkmış eline gözüne sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Birkaç tanesi masada kaldı ama maalesef :)

    YanıtlaSil
  3. Mehter takımı zvezda+orion mu?

    YanıtlaSil
  4. Evet, biraz kesip biçip sayılarını çoğalttım. Muhafızlar arasında Lucky Toys da var.

    YanıtlaSil
  5. Selam! herşeyden önce böyle bir diaromayı bizden birinin yapmasından son derece keyif aldım ve tabbi gururlandım.
    Çok amatörce orta cağ constantinople kara surları epey ilgimi çekiyordu bu eser bence büyük bir boşluğu dolduruyor . Ben birkaç habere rastladım yanılmıyorsam 5 m cıvarı bir boyuttaydı diaroma yapılış öyküsü çok ilgimi çekiyor kullanılan malzeme , sizi böyle bir diaromayı yapmaya iten sebebler, en cok nerelerde zorlandınız türünden paylaşırsanız çok sevinirim ... elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,
    Bu proje benim çocukluk hayalimdi. Uzun yıllar maket yaptıktan sonra 2007'de ancak cesaret edip başlayabildim. İş ve özel hayatımdan kalan zamanlarda yaparak üç yılda bitirdim.
    Zor oldu çünkü tarihi bir şey yapınca hata yapmamanız gerekiyor. Öncelikle surların, hendeğin vs ölçülerini belirleyip 1/72 ölçeğine göre hesaplarını yaptım. Malzeme foambord denilen izolasyon malzemesi. Surları kesip tuğla desenlerini kalemle üzerine kazıdım. Tuğla rengini boyadıkran sonra aralardaki harç çizgilerini fırçayla teker teker çizmem gerekti.

    YanıtlaSil
  7. Evin bir odasını bu işe ayırmak zorunda kaldım (196x76cm) Gerçek surların 90metrelik bir bölümü.
    Figür bulmakta çok zorlandım. Dönemin askeri figürleri az gelince kesip biçip yenilerini yaptım. 315 figürü boyamak zaten başlıbaşına ayrı bir hikaye konusu..
    Buradan da bakabilirsiniz.

    http://www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=6674

    http://www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=7380

    (Düzeltme: 2008'de başladım)

    YanıtlaSil
  8. 1/72 asker figürlerini ölçeklemede baz almak gerisinde ebat, mesafe,derinliğe sadık kalmak kolay kolay herkesin cesaret edip yapabileceği bir şey değil.Mini bir Golden gate kesiti yapmayı düşünüyorum şimdilik. (Geç bizans dönemi figürü bulmak sanırım epey zor bu arada)

    YanıtlaSil
  9. Bizans figürleri zor oldu. Bu setin çıkması için bekledim. http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=1528

    Caesar da çıkartacak yıllardır. Adamlara yazıp sordum seneye çıkar dediler 2 sene geçti üstünden daha ses yok. Allahtan savaşa başka ülkelerden askerler de katılmış, bu sayede figür sayısını çoğaltabildim...

    YanıtlaSil
  10. Wow this looks really good!! How have you made the walls?

    And I would come back to your generous offer in case there is no German or English translation of the movie:-)))

    cheers
    uwe

    YanıtlaSil
  11. Thank you.
    I made wall by foamboard. I carved and painted. It was painfull but worths :)

    YanıtlaSil
  12. merhaba ben 12 yaşında bir ortaokul öğrencisiyim, sosyal bilgiler dersinde proje ödevim İstanbul'un fethi maketi, yaptıklarınızı çooook beğendim bana malzeme konusunda yardımcı olabilirmisiniz baktım ama çok pahalı:(

    YanıtlaSil
  13. Yardımcı olabilirim. Neye ihtiyacın var?

    YanıtlaSil
  14. Mesajıma cevap verdiğiniz için çok mutlu oldum Artan abi:) surları esmer küp şekerden renkli silikonla yapmayı düşünüyorum ağır olursa kartondan yapacağım, bulmakta zorlandığım mancınık, şahi topu, yürüyen tekerlekli kuleler ve tabi askerler;) bana hangilerinde yardımcı olabilirsiniz? Bu arada adım Ecrin...

    YanıtlaSil
  15. Ne boyutta bir maket yapacaksın? Büyük yapacaksan şeker ağır olur. İyi bir fikir gibi gelmedi bana; dağılabilir. Surlar için benim kullandığım straforu (nalburlarda var bir plakası (60x120cm) 4-5 lira) veya karton kullanabilirsin. Topları tükenmez kalem, pipet gibi malzemelerden yapabilirsin. Kuşatma kulesi kartondan yapılabilir. Mancınık için de ahşap çay/kahve karıştırıcıları ve çöp şiş çubukları kullanabilirsin. Ben sana sur ve kuşatma kulesi için plan ve elimde kalan askerlerden biraz gönderebilirim.

    YanıtlaSil
  16. Çoook teşekkür ederim fikirleriniz ve desteğiniz için... babamın mail adresini veriyorum oradan mesaj atarsanız daha iyi olur;) gokhanunsal44@gmail.com

    YanıtlaSil
  17. Tamam, ben babana resim ve plan gönderirim. Sorunuz olursa oradan yazışırız.

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar öncelikle ellerinize sağlık çok güzel bi eser olmuş .benim oğlumunda proje ödevi istanbulun fethi bizede askerleri nasıl temin edebiliriz yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  19. Merhaba, ben kullandıklarımı internetten satın aldım.işinize yarayabilecekler bunlar:
    1. http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=1528

    2. http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=1157

    3.
    http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=1298

    Bende de neredeyse hiç kalmadı, yoksa ben size elimdeki fazlalardan yollardım.

    YanıtlaSil
  20. Yıllar sonra tekrar yorum yapıyorum ve ne güzel bir iş çıkartmışsınız tekrar anlıyorum. Aslında sormak istediğim çokça soru var da sizi sıkmak istemem.

    YanıtlaSil